پیام همراه

سرگرمی، کامپیوتر، شبکه های اجتماعی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

همه چیز در مورد یوفوهای مثلثی بلژیک

همه چیز از اواخر سال 1989 ( 1368 ) آغاز شد و تا چند سال بعد هم ادامه پیدا کرد . آسمان کشور بلژیک در آن زمان ، پر شده بود از نورهایی که در آرایشی مثلثی در پرواز بودند . گاهی هواپیماهای جنگنده ی دولتی آن ها را دنبال می کردند و گاهی هم نیروهای ژاندارمری به دنبال آن ها راه می افتادند . دولت بلژیک هم آشکارا با گروه های یوفولوژیست همکاری می کرد تا راز این مثلث ها را کشف کند . هزاران نفر از شهروندان این کشور در طول بیش از دو سال ، این نورهای ناشناخته را به چشم دیدند . اطلاعات رادارهای نظامی آزادانه به اطلاع عموم مردم می رسید . واضح بود که این وضعیت ، بزرگترین پرونده ی تاریخ یوفولوژی اروپا یا شاید ، جهان بوده است . با این حال ، حتی بسیاری از یوفولوژیست های آماتور هم ممکن است چیزی در مورد آن ندانند . بعدها هم مشخص شد تنها عکسی که از این مشاهده ها منتشر شده ، عکسی جعلی است . اما این چطور امکان دارد ؟ به نظر می رسد جایی از کار ، اشکال دارد ، زیرا از یک طرف تعداد زیادی از مردم این نورها را دیده اند و از طرف دیگر ، حتی یک عکس معتبر هم از آن در دست نیست . شاید با کمی تحقیق بتوانیم راز این پدیده را کشف کنیم . با ما همراه شوید !

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن حسینی

فناوری های جدید واقعیت مجازی

فناوری های جدید واقعیت مجازی ، با طراحی بازی های خاص و دستگاه های جدید شما را به ورزش وادار می کنند

بازی بدنسازی

اشکان خسرو پور _« فناوری می تواند روی تناسب اندام آدم ها هم تأثیر بگذارد .»تا همین چند وقت پیش ، وقتی این جمله را بر زبان می آورید ، ذهن مخاطب هایتان به سمت موبایل های روشن ، هیکل های قوز کرده و ستون فقرات ورم کرده می رفت . آن هایی که با فناوری میانه ی کمتری داشته باشند هم ، لابد به یاد کنترل تلویزیون می افتند که همین چند قدم راه رفتن را از بدنمان دریغ کرده است . اما این گزارش داستان دیگری دارد . این بار بحث بر سر تکنولوژی هایی است که تأثیر مثبتی روی زندگی ما و تناسب انداممان دارند و برخلاف برادران نا خلفشان به بهتر شدن وضعیت سلامتی کمک می کنند . موضوع این گزارش ، چیزی بیشتر از تردمیل و وسایل ورزشی هوشمند است . تکنولوژی های جدید با استفاده از شگردهایی مانند بازی کردن حالتان را جا می آورند و کاری می کنند تا حالتان خوب شود .

گجت های پوشیدنی مختلفی که این روزها به وفور در بازار پیدا می شوند کارشان چک کردن علائم حیاتی و ورزشی کاربر ، مانند ضربان قلب و کالری مصرفی است . برخی دیگر از اپلیکیشن ها هم سرعت حرکت شما را در زمان دویدن یا دوچرخه سواری ثبت می کنند . هر چند این تکنولوژی ها هنوز راه درازی تا همه گیر شدن در پیش دارند ، اما فناوری هایی مانند « واقعیت مجازی » و « هوش مصنوعی » به سرعت در حال پیشرفت هستند و به کمک ابزارهای مختلف کاربرانشان را هر چه بیشتر به فعالیت بیشتر تشویق می کنند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن حسینی

فضانوردان چطور در جاذبه ی صفر می خوابند ؟

خدمه ی « ایستگاه فضایی بین المللی » در کیسه خواب هایی می خوابند که برای ایمنی و جلوگیری از برخورد با تجهیزات ایستگاه ، با طناب به دیوار مهار شده اند . به طور میانگین ، خدمه ، شش ساعت در شبانه روز می خوابند ، اما از آن جا که در حالت بی وزنی هیچ « بالا » یا « پایین » وجود ندارد ، بسیاری از آنان از اختلالات خواب رنج می برند . این مشکل زمانی حادتر می شود که بدانید خورشید در ایستگاه هر 90 دقیقه یک بار طلوع می کند ، یعنی در هر 24 ساعت در اصل 16 « شبانه روز » وجود دارد . این تعویض دائمی بین روز و شب تولید هورمون ملاتونین بدن را مختل می کند که مسئول تنظیم چرخه ی خواب بدن است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن حسینی

فرق بمب اتمی و هیدروژنی چیست ؟

هر دو این بمب ها در دسته ی بمب های هسته ای قرار می گیرند که از انرژی آزاد شده در اثر واکنش های هسته ای برای تخریب استفاده می کنند . بمب اتمی ، انرژی ناشی از واکنش شکافت را استفاده می کند . اما بمب هیدروژنی از انرژی آزاد شده در اثر همجوشی هسته ای بهره می برد . بمب هیدروژنی به مراتب قوی تر از بمب اتمی است . زیرا سوخت آن ها از اتم های ساده تر و کوچک تر تأمین می شود و در نتیجه می توان سوخت بیشتری را در این گونه بمب ها ذخیره کرد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن حسینی

خورشید چه زمانی خواهد مرد ؟

حدود 6/4 میلیارد سال پیش ، خورشید ما از ابری غول پیکر از گاز و غبار شکل گرفت . طی یک میلیارد سال آینده ، خورشید به گرم شدن و گسترش خود ادامه می دهد تا این که میانگین دمای زمین از میزان بحرانی 30 درجه ی سلسیوس عبور می کند و بیشتر گونه های حیات منقرض می شوند . حدود پنج میلیارد سال پس از آن ، خورشید به غول سرخ تبدیل خواهد شد و اندازه ی آن به بیش از 100 برابر میزان فعلی اش می رسد . یک میلیارد سال پس از آن و در سن یازده میلیارد سالگی ، خورشید خواهد مرد و با بیرون ریختن لایه ی بیرونی اش به سحابی سیاره ای تبدیل می شود . در نهایت و با گذشت سه میلیارد سال دیگر ، تنها هسته ای داغ و چگال از اکسیژن و کربن از خورشید باقی خواهد ماند : یک کوتوله ی سفید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن حسینی

تناسب اندام با رقابت مجازی

این دستگاه ها به طور کلی روی کمک به ورزشکاران و افراد عادی ای که می خواهند بهتر و بیشتر ورزش کنند یا به وضعیت بدنشان بیشتر برسند ، تمرکز دارد ، اما تناسب اندام یک بخش مهم دیگر هم دارد که شاید کمتر به آن توجه کرده باشیم ، بخشی که در سال های آینده ، رواج بیشتری خواهد داشت . « تناسب اندام اجتماعی » اسم این پدیده ی نوظهور است که با استفاده از تلفن های همراه و ابزارهای هوشمند ، وضعیت تندرستی ما و تمرین های ورزشی مان را با دیگران به اشتراک خواهد گذاشت . با اتصال ما به وسیله های هوشمندی مانند تلفن های همراه یا بقیه ابزارهای سنجش سلامتی ، این نوع از تمرین ها بیشتر سمت و سوی اجتماعی به خودشان گرفته اند . برخی از اپلیکیشن های جدید امکاناتی ارائه کرده اند تا شما بتوانید دوستانتان را در یک گروه ورزشی قرار دهید و به آنها اجازه بدهید تا فعالیت های ورزشی شما را چک کنند . این مقایسه کردن با دیگران و در دسترس قرار دادن فعالیت هایتان با آنها ، شما را خواه نا خواه وارد یک رقابت می کند . ذهنتان به صورت ناخودآگاه این ورزش را به چشم یک بازی می بیند و شما تشویق می شوید تا از بقیه ی دوستانتان جلو بزنید ؛ چه کسی چربی بیشتری از دست داده یا چه کسی بیشتر راه رفته یا تندتر رکاب زده است و ... مطرح کردن سوالاتی مانند این در گروه دوستانه تان در نهایت شما را به سمت تندرستی بیشتر سوق می دهد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن حسینی