پیام همراه

سرگرمی، کامپیوتر، شبکه های اجتماعی

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

سیر تکامل بازی های ترسناک قسمت اول

سیر تکامل بازی های ترسناک
چراغ ها خاموش
امسال را باید سال بازی های ترسناک دانست.اگر فقط به عناوینی مانند سایلنت هیل origin 5 project  ،تنها در تاریکی 5،دراکولا:ریشه ها،اسپلاتر هاوس،سایرین و رزیدنت اویل 5 نگاهی بیندازید این حرف را تأیید خواهید کرد.
در نیمه دوم امسال باید شجاعت خودتان را حسابی در معرض آزمایش قرار بدهید!به این بهانه به سراغ بازی های معروف سبک ترسناک رفتیم تا ببینیم سیر تکاملی این بازی ها چگونه بوده است.
بازی تنها در تاریکی 1 را پایه گذار بازی های ترسناک امروزی می دانند.با اینکه به واقع تنها در تاریکی و رزیدنت اویل 1 بازی های سبک ترسناک را قانون گذاری کردند،اما این دست بازی ها ریشه شان به دهه هشتاد و کنسول آتاری 2600 برمی گردد.
بازی haunted house را باید اولین بازی ترسناک تاریخ بازی ها به شمار آورد که بازی کننده ها را در یک خانه تاریک قرار می داد.هدف جمع آوری آیتم ها و گنج های مختلف از این خانه روح زده بود.
البته چیزی به نام مبارزه و خونریزی در house   haunted  وجود نداشت و این مشخصه جدانشدنی بازی های ترسناک،در سال 1988 و با بازی اسپلاتر هاوس به بازی کننده ها معرفی شد.
در آن زمان که هنوز سیستم درجه بندی از قبیل  esrb اختراع نشده بود،اسپلاتر هاوس درجه بسیار بالایی از خشونت و خونریزی را در قالب یک داستان ترسناک ارائه می کرد.این بازی در حال حاضر برای کنسول های جدید در حال بازسازی شدن است.
سال بعد کپ کام اولین قدم ها را در راه ساخت یک بازی ترسناک برداشت.بازی sweet home   یک بازی نقش آفرینی اکشن برای کنسول snesبود که پایه بسیاری از خصوصیات سری رزیدنت اویل را بنا گذاشته بود.صحنه معروف باز شدن درها در رزیدنت اویل برای اولین بار درsweet home استفاده شد.
در سال 1992 اینفوگرامز هم به سراغ بازی های ترسناک رفت و با استفاده از گرافیک های سه بعدی،تنها در تاریکی را منتشر کرد.تنها در تاریکی چیزهایی از قبیل زاویه دوربین های ثابت،خواندن یادداشت ها و دفتر خاطرات،استفاده و ترکیب آیتم ها را تعریف کرد که هنوز هم در همه بازی های سبک ترسناک استفاده می شوند.
این تحول انقلابی در سبک ترسناک،هنوز مدتی کار داشت تا توسط بازی سازان ژاپنی مورد استفاده قرار بگیرد.
در همان سال،سگا یک بازی نیمه ترسناک به نام night trap منتشر کرد که مورد توجه بسیاری از بازی کننده ها قرار گرفت.بازی سازهای سبک ماجرایی هم با الهام از تنها در تاریکی و دیگر فیلم های ترسناک روز،به سراغ طراحی بازی های ترسناک ماجرایی رفتند.
نمونه بسیار معروف این بازی ها،فانتازماگوریا در سال 95 است.یک بازی ترسناک با صحنه های فیلمی که هنوز هم می تواند شما را از روی صندلی تان بپراند.
هم زمان با فانتازماگوریا،استودیویhuman   ژاپنی،یک بازی ترسناک و به شدت هیجان انگیز به نام کلاک تاور برای snesو سپس پلی استیشن 1 و pcساخت.
کلاک تاور سرعت و هیجان را وارد سبک ترسناک کرد و این ترکیب سال بعد توسط کپ کام مورد استفاده قرار گرفت.رزیدنت اویل 1 در سال 96 به بازار آمد و موفقیت بسیار زیادی کسب کرد.عنوانhorror survival چیزی بودکه هم زمان با موفقیت رزیدنت اویل 1 ،به سبک ترسناک گفته می شد.موفقیت بسیار خوب رزیدنت،نقطه تحول دیگری در تاریخ بازی های ترسناک بود.به طوریکه بلافاصله تعداد بازی های ترسناک که از روی رزیدنت تقلید شده بودند به صورت نمایی رشد کرد.
اما در بازی هایی مانند دینوکرایسیس یا creatures nightmare  به زحمت می توانستید نوآوری ببینید.
در سال 99 در حالی که همه مشغول بازی کردن ادامه های رزیدنت اویل و دیگر بازی های تقلیدی از آن بودند،کونامی با سایلنت هیل وارد این سبک شد.سایلنت برای اولین بار کیفیت بازی های ترسناک را از حد یک فیلم درجه 3 بالاتر برد و با وارد کردن تعلیق های روانشناسانه و روایت داستان بسیار حرفه ای،نشان داد که برای ترساندن فقط به خون و نشان دادن موجودات چندش آور احتیاج نیست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن حسینی

سیر تکامل بازی های ترسناک قست دوم

سیر تکامل بازی های ترسناک
چراغ ها خاموش
امسال را باید سال بازی های ترسناک دانست.اگر فقط به عناوینی مانند سایلنت هیل origin 5 project  ،تنها در تاریکی 5،دراکولا:ریشه ها،اسپلاتر هاوس،سایرین و رزیدنت اویل 5 نگاهی بیندازید این حرف را تأیید خواهید کرد.
در نیمه دوم امسال باید شجاعت خودتان را حسابی در معرض آزمایش قرار بدهید!به این بهانه به سراغ بازی های معروف سبک ترسناک رفتیم تا ببینیم سیر تکاملی این بازی ها چگونه بوده است.
بازی تنها در تاریکی 1 را پایه گذار بازی های ترسناک امروزی می دانند.با اینکه به واقع تنها در تاریکی و رزیدنت اویل 1 بازی های سبک ترسناک را قانون گذاری کردند،اما این دست بازی ها ریشه شان به دهه هشتاد و کنسول آتاری 2600 برمی گردد.
بازی haunted house را باید اولین بازی ترسناک تاریخ بازی ها به شمار آورد که بازی کننده ها را در یک خانه تاریک قرار می داد.هدف جمع آوری آیتم ها و گنج های مختلف از این خانه روح زده بود.
البته چیزی به نام مبارزه و خونریزی در house   haunted  وجود نداشت و این مشخصه جدانشدنی بازی های ترسناک،در سال 1988 و با بازی اسپلاتر هاوس به بازی کننده ها معرفی شد.
در آن زمان که هنوز سیستم درجه بندی از قبیل  esrb اختراع نشده بود،اسپلاتر هاوس درجه بسیار بالایی از خشونت و خونریزی را در قالب یک داستان ترسناک ارائه می کرد.این بازی در حال حاضر برای کنسول های جدید در حال بازسازی شدن است.
سال بعد کپ کام اولین قدم ها را در راه ساخت یک بازی ترسناک برداشت.بازی sweet home   یک بازی نقش آفرینی اکشن برای کنسول snesبود که پایه بسیاری از خصوصیات سری رزیدنت اویل را بنا گذاشته بود.صحنه معروف باز شدن درها در رزیدنت اویل برای اولین بار درsweet home استفاده شد.
در سال 1992 اینفوگرامز هم به سراغ بازی های ترسناک رفت و با استفاده از گرافیک های سه بعدی،تنها در تاریکی را منتشر کرد.تنها در تاریکی چیزهایی از قبیل زاویه دوربین های ثابت،خواندن یادداشت ها و دفتر خاطرات،استفاده و ترکیب آیتم ها را تعریف کرد که هنوز هم در همه بازی های سبک ترسناک استفاده می شوند.
این تحول انقلابی در سبک ترسناک،هنوز مدتی کار داشت تا توسط بازی سازان ژاپنی مورد استفاده قرار بگیرد.
در همان سال،سگا یک بازی نیمه ترسناک به نام night trap منتشر کرد که مورد توجه بسیاری از بازی کننده ها قرار گرفت.بازی سازهای سبک ماجرایی هم با الهام از تنها در تاریکی و دیگر فیلم های ترسناک روز،به سراغ طراحی بازی های ترسناک ماجرایی رفتند.
نمونه بسیار معروف این بازی ها،فانتازماگوریا در سال 95 است.یک بازی ترسناک با صحنه های فیلمی که هنوز هم می تواند شما را از روی صندلی تان بپراند.
هم زمان با فانتازماگوریا،استودیویhuman   ژاپنی،یک بازی ترسناک و به شدت هیجان انگیز به نام کلاک تاور برای snesو سپس پلی استیشن 1 و pcساخت.
کلاک تاور سرعت و هیجان را وارد سبک ترسناک کرد و این ترکیب سال بعد توسط کپ کام مورد استفاده قرار گرفت.رزیدنت اویل 1 در سال 96 به بازار آمد و موفقیت بسیار زیادی کسب کرد.عنوانhorror survival چیزی بودکه هم زمان با موفقیت رزیدنت اویل 1 ،به سبک ترسناک گفته می شد.موفقیت بسیار خوب رزیدنت،نقطه تحول دیگری در تاریخ بازی های ترسناک بود.به طوریکه بلافاصله تعداد بازی های ترسناک که از روی رزیدنت تقلید شده بودند به صورت نمایی رشد کرد.
اما در بازی هایی مانند دینوکرایسیس یا creatures nightmare  به زحمت می توانستید نوآوری ببینید.
در سال 99 در حالی که همه مشغول بازی کردن ادامه های رزیدنت اویل و دیگر بازی های تقلیدی از آن بودند،کونامی با سایلنت هیل وارد این سبک شد.سایلنت برای اولین بار کیفیت بازی های ترسناک را از حد یک فیلم درجه 3 بالاتر برد و با وارد کردن تعلیق های روانشناسانه و روایت داستان بسیار حرفه ای،نشان داد که برای ترساندن فقط به خون و نشان دادن موجودات چندش آور احتیاج نیست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن حسینی

دانلود همه درایورهای هواوی

 

با دانلود درایورهای هواوی در خدمت شما هستیم. شاید برای شما سوال شده باشد که چه نیازی به نصب این درایورها هست؟

ببینید برای اینکه کامپیوتر یک موس یو اس بی یا یک دسته بازی را از گوشی یا هر وسیله USB دیگر تشخیص بدهد به برنامه ای نیاز دارد که درایور یا راه انداز نام دارد.

هر وسیله ای درایورهای مخصوص به خودش را دارد.

مانند بلوتوث، وب کم، وای فای، کارت گرافیک، موس، کیبورد، دسته بازی و هرچیزی که یو اس بی باشد.

گوشی های موبایل و تبلت هم اینچنین هستند.

موقع فلش کردن گوشی های هواوی باید کامپیوتر شما گوشی را به طور کامل بشناسد.

از ویندوز ۷ به بالا اگر کامپیوتر به اینترنت متصل باشد به صورت اتوماتیک درایور را دانلود و نصب میکند.

اگر دقت کنید پایین صفحه در کنار ساعت، یک آیکن جستجو می آید و درایور را از اینترنت پیدا میکند.

اما اگر اینترنت نداشته باشید یا ویندوز نتواند این کار را انجام بدهد باید خودتان درایور گوشی را نصب کنید.

در اینجا ما به صورت رایگان درایورهای گوشی های هواوی را برای دانلود قرار داده ایم.

این درایورها به صورت اتوماتیک نصب میشوند.

برای نصب به هر ۴ فولدر رفته و همه درایور ها را نصب کنید.

لینک دانلود درایورهای هواوی MTK Usb Driver v1.0.8

منبع: فایل فلش فارسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن حسینی

دانلود رایگان قالب LMS v6.0

دانلود رایگان قالب وردپرس LMS v6.0

کاملا واکنشگرا

گرافیک خوب

سرعت بالا

سئوی قوی

پشتیبانی از ووکامرس

پشتیبانی از زبان فارسی

قابلیت استفاده از سایدبار و فوتر اختصاصی

قابلیت استفاده از اسلایدر

پشتیبانی از یواست سئو

کدنویسی بهینه و سرعت خوب بارگذاری صفحات

قابلیت استفاده از صفحات فرود

LMS is a Powerful Learning management wordpress theme provides awesome features for creating online courses, teacher profile, extended user profiles, lesson management, quiz System, video Hosting, ranking / rating system, questions system, attachments, Tracking course progress etc., This theme effectively uses WordPress, Sensei, BuddyPress, WooCommerce, Event Calendar, WPML, Mail-chimp. Start teaching online, Build a Training Website.

لینک دانلود رایگان LMS v6.0

بعد از دانلود از طریق سی پنل یا دایرکت ادمین هاست ، قالب را آپلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید.

سپس از پیشخوان وردپرس، قسمت نمایش، پوسته ها، قالب را انتخاب کنید.

برای راحتی در طراحی سایت به شکل مورد نظر میتوانید از دموهای آماده قالب استفاده کنید.

دموهای مورد نظر را از قسمت تنظیمات قالب درون ریزی کنید.

برای فارسی سازی این قالب از پلاگین رایگان Loco Translate استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن حسینی

آموزش کاخ حافظه

کاخ حافظه یا قصر ذهن قوی ترین تکنیک به خاطر سپردن هرچیزی است.

حتما افرادی را دیده اید که عدد پی را تا چند هزار رقم اعشار حفظ هستند یا کسانی که تمام عناصر جدول مندلیف را حفظ هستند. این کار آنها شبیه معجزه و کاری شگفت انگیز به نظر میرسد اما روش خاصی دارد که آنها طبق آن روش تمرین میکنند.

آنها از تکنیکی به نام قصر ذهن یا کاخ حافظه استفاده میکنند.

این همان روشی است که قهرمانان حافظه در مسابقات جهانی حافظه از آن استفاده میکنند.

 

لینک آموزش کاخ حافظه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن حسینی

حافظه وراثتی

حافظه وراثتی یا ژنتیکی کشف جدید و جنجالی دانشمندان ژنتیک است.

در این مطلب قصد داریم به چند مورد از پژوهش های علمی که در این زمینه انجام شده اند بپردازیم.

همه ما میدانیم که برخی خصوصیات افراد به صورت وراثتی است.

برخی افراد استعداد هنری یا ورزشی را از پدر یا مادرشان به ارث برده اند.

همچنین برخی بیماری ها به صورت ارثی به نسل های بعد منتقل میشوند.

یکی از آرمان های نازی ها از بین بردن افرادی بود که بیماری های لاعلاج داشتند و از این طریق میخواستند ژن نسل های بعدی را قوی تر و سالم تر کنند.

اکتبر 1939 هیتلر مجوز کشتار معلولان و بیماران لاعلاج و صعب العلاج را صادر کرد.

این فعالیت ها عمدتا طی پروژه ای به نام کشتار از سر ترحم انجام میشد.

تحقیقات انجام شده در زمینه حافظه وراثتی

براساس مطالعات جدید زندگی اجداد ما بر رفتارهای روزمره ما تاثیر میگذارند.

شوتزنبرگر، روانشناس فرانسوی چند دهه از عمر خود را صرف نظریه ای به نام سندرم نیاکان کرده است.

کارل یونگ نیز معتقد بود که ما با خاطرات و تجربیات نیاکان در DNA خود به دنیا می‌آییم.

ما لزوما این خاطرات را به یاد نمی آوریم اما این امکان وجود دارد که اساسی ترین غریزه ما ناشی از آسیب های قبلی باشد که یک خویشاوند مرده تجربه کرده است.

تجربیات مفرط توسط اجداد شما میتوانند به صورت یک ویژگی به ژنوم شما اضافه شوند.

به عنوان مثال طی تحقیقاتی که اخیرا برای بررسی ویژگی های وراثتی انجام شده، مشخص شد فرزندان اشخاص به جا مانده از حوادث جنگ جهانی دوم سطح پایینی از ترشح کورتیزول را دارند که به این معنی است که آن‌ها نسبت به استرس و ترس بسیار آسیب‌پذیر هستند.

گزارشگر روزنامه نیویورک تایمز اخیرا طی یک مقاله به تاثیر ژنتیک در به یاد آوردن گذشته نیاکان و انتقال موروثی آن پرداخت.

طبق این گزارش ژن ها دارای حافظه هستند.

زندگی نیاکان و اجداد ما، هوایی که تنفس کرده اند، آنچه به چشم دیده اند و غذایی که در آن دوران مصرف کرده اند میتوانند تا چندین نسل بعد روی ما تاثیر بگذارد.

دکتر بریت بروگارد متخصص علوم اعصاب از میامی میگوید این موضوعی بحث برانگیز و جذاب برای تحقیق است.

چگونه خاطرات اجداد ما از طریق دی ان ای به ما میرسند؟

شما باید قبل از بچه دار شدن این خاطرات را داشته باشید و بعد وارد مواد ژنتیکی جنین شوند.

ما میدانیم که بسیاری از ویژگی های مادر در حین بارداری به نوزاد منتقل میشود.

مثلا اگر مادر دچار افسردگی شود آنوقت این ویژگی به نوعی در نوزاد هم وجود خواهد داشت.

 موش ماز حافظه وراثتی

آزمایش موش ها برای تست حافظه وراثتی

با کمک موش های آزمایشگاهی برای بررسی حافظه ژنتیکی آزمایشی طراحی شد.

در این آزمایش یک ماز (هزارتو) ساخته شد.

موش هایی در این ماز قرار گرفتند تا مشخص شود کدام یک قادر به حل این ماز هستند.

موش هایی که راه خروج را یاد میگرفتند از دیگر موش ها جدا شدند.

فرزندان آنها نیز در همان ماز قرار گرفتند.

نکته جالب این بود که موش های تازه متولد شده وقتی برای بار اول داخل ماز قرار میگرفتند در مدت کوتاه تری نسبت به سایر موش ها ماز را حل میکردند.

اما در مازهای بیگانه از چنین مهارتی برخوردار نبودند.

این نشان میداد خاطره مسیر درست که فقط در والدین آنها می بایست وجود داشته باشد در آنها هم وجود داشته و توانسته اند کم کم آن را به خاطر بیاورند.

نتیجه گیری

این ویژگی باعث شده است انسان ها بتوانند در مدت زمان کمی که روی کره زمین حضور داشته اند پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

در واقع نسل های بعدی از نظر یادگیری و توانایی سطح بالاتری نسبت به نسل های قبلی دارند و در حل مسائل گوناگون به اندازه نسل های قبلی نیاز به زمان ندارند.

آیا ممکن است غریزه بقا بر اساس خاطرات نیاکان ما باشد؟

اینکه میگویند حیوانات براساس غریزه رفتار میکنند به چه معناست؟

آیا غریزه غیر از این است که اطلاعاتی در حافظه ژنتیکی آنها ذخیره شده است؟

اطلاعاتی که از نسل های قبلی در مواجه با غذا یا خطرات بدست آمده اند.

به نوعی غریزه می تواند شکلی از حافظه نیاکان ما محسوب شود.

این غریزه در ژن ها حمل میشود و مغز شما را به گونه ای خاص شکل میدهد.

به عنوان مثال اکثر نوزادان بدون هیچ آموزشی به سمت سینه های مادر برای خوردن شیر تمایل دارند.

تغییرات محیطی مثل نحوه زندگی، نوع تغذیه، آب و هوا و اثرات روزمره قادرند در ساختار DNA موجودات ثبت شوند.

بنابراین اگر بتوانیم این تغییرات را یافته و رمزگشایی کنیم میتوانیم از گذشته هر موجود و نحوه تکاملش اطلاعات کاملی بدست بیاوریم.

درواقع میتوانیم مانند یک فیلم ضبط شده یا دفتر خاطرات، دقیقا بفهمیم چه وقایعی برای هر موجود طی نسل های متوالی رخ داده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن حسینی

افزایش حافظه و تقویت حافظه

در این کتاب مجموعه ای قدرتمند از مهارت های تقویت حافظه را به شما ارائه خواهم داد که با استفاده از آنها می‌‌توانید کنترل حافظه را به دست بگیرید.

تصور کنید بدون حافظه به دنیا می آمدید.

اگر حافظه نداشته باشید هیچ نیستید.

اگر حافظه ای در کار نباشد هیچ چیز نخواهید داشت.

اگر بپرسم کی هستید، بلافاصله خاطراتی که در ذهن دارید را مرتب می کنید و به سوال من پاسخ میدهید.

حافظه شما همانند یک چسب قطعات زندگی تان را منسجم و یکپارچه نگه میدارد.

هویت و کیستی امروزتان محصول حافظه شماست.

انسان مدام در حال جمع آوری داده است.

در گذر سالها اسم نامناسبی به حافظه داده شده است.

اغلب میگویند حافظه مثل مخزنی است که آنچه یاد میگیریم در آنجا ذخیره میشود.

همه ما اطلاعات را درک می کنیم و تشخیص میدهیم.

اما وقتی به آنها نیاز داریم نمی توانیم به یادشان بیاوریم.

احتمالا هزاران لطیفه شنیده اید اما الان فقط تعداد کمی از آنها را یاد می‌آورید.

شما همه آن لطیفه ها ر افهمیده اید اما به یاد ندارید.

پس فهمیدن شرط در حافظه ماندن نیست.

بعضی می گویند که در عصر گوگل به حافظه خوب نیازی ندارید.

اما این سوال مطرح میشود که آیا میتوان شخصی را به خاطر آنکه می تواند اطلاعات را در گوگل جستجو کند استخدام کرد؟

خیر ، شما به افرادی نیاز دارید که اطلاعات و تجربیاتشان همان لحظه که میخواهید در دسترس باشد.

عدم نگهداری از اطلاعات در حافظه ممکن است برایتان گران تمام شود.

آیا به دکتری که مدام به کتاب‌های راهنما مراجعه میکند اجازه میدهید شما را جراحی کند؟

قطعا نه!

ارتباط یادگیری و حافظه

حافظه سنگ بنای وجود ماست و کیفیت تصمیمات و به تبع آن کلی زندگی ما را مشخص میکند.

یادگیری و حافظه دو ویژگی جادویی ذهن انسان هستند.

یادگیری توانایی کسب اطلاعات جدید است و حافظه این اطلاعات را در طول زمان نگه می‌دارد.

مشکل اکثر مردم این است که اطلاعات جدید را بازخوانی نمی‌کنند به همین دلیل مدام فرا میگیرند و مدام فراموش میکنند.

وقتی حافظه را ارتقا می دهید، همه چیز را بهبود می بخشید.

شما می توانید سریع تر و آسان تر به اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

فرصت ها و روابط اجتماعی خود را بیشتر کنید.

بیشتر خاطرات و داده‌هایی که در اختیار دارید به درستی در مغزتان ذخیره شده اند اما باید آنها را ترکیب کنید و اتصالات لازم را ایجاد کنید تا بر کارایی آنها افزوده شود.

ارتقای حافظه ، هوش پایه شما را افزایش میدهد چون یکی از ابعاد مهم هوش این است که تا چه حد می توانید اتفاقات افراد و داده هایی که لازم دارید را به یاد بیاورید.

هرچه بیشتر به یاد بیاورید بیشتر میسازید و انجام میدهید.

زیرا دانش همیشه سبب پیشرفت مهارت میشود.

اطلاعات روی اطلاعات بیشتر بنا میشود.

ساده ترین راه برای دانستن بیشتر این است که دانسته های خود را افزایش بدهید.

شما میتوانید تصور کنید حافظه تان نمی تواند تقویت شود و شما نمیتوانید ظرفیت مادرزادی خود را تغییر دهید.

بسیاری از مردم همینه گزینه را انتخاب میکنند. چرا؟

چون هزاران ساعت از زندگی خود را در مدرسه سپری میکنند اما هیچ کسی به آنها نمی گوید که چگونه میتوان حافظه را بهبود بخشید.

مغز به راستی شگفت انگیز است اما در مدرسه درباره آن چیزی به شما گفته نشده است.

همه ما پتانسیل لازم برای تسلط کامل بر حافظه خود را داریم.

اصلا مهم نیست که از کجا آمده اید مسئله مهم این است که به کجا میروید.

اگر همچنان آنچه همیشه انجام داده اید را انجام بدهید همان نتایج قبلی را به دست می آورید.

اگر میخواهید دستاورد متفاوتی داشته باشید باید متفاوت عمل کنید.

توصیه هایی جهت تقویت حافظه

بهترین توصیه برای تقویت حافظه تمرکز است.

ترس و تردید را دور بریزید.

نگویید نمی توانم یا به اندازه کافی باهوش نیستم.

یا اینکه وقت کافی را برای تمرین ندارم.

یا اینکه سن من بالا رفته و نمیتوانم حافظه ام را بهبود ببخشم.

دیگران گفته اند که من احمق هستم.

همه این افکار و حس های بد را کنار بگذارید.

شروع به تمرین برای داشتن حافظه ای بهتر کنید.

استرس خود را کاهش بدهید.

علاقمندی میزان تمرکز شما را افزایش میدهد.

پس روی علاقمندی های خود کار کنید.

ارتباط معناداری بین چیزهایی که قرار است به خاطر بسپارید پیدا کنید.

خلق کن و مرتبط کن

هنگامی که خلاقیت خود را افزایش میدهید حافظه خود را بهبود می بخشید.

ذهن شما بزرگ ترین مرکز سرگرمی است که تاکنون ساخته شده است.

بسیاری از مردم رویای داشتن حافظه تصویری دارند.

آنها دوست دارند از هرچیزی عکس بگیرند و بعد همه چیز را با جزئیات به خاطر بیاورند.

یعنی ذهن مثل یک دوربین عکاسی عمل کند.

متاسفانه حافظه تصویری یک افسانه است.

فرآیند حافظه بسیار متفاوت از فرآیند عکاسی است.

حافظه کاملا آگاهانه کار میکند.

تمام قهرمانان مسابقات حافظه ار تکنیک هایی که در کتاب آمده است استفاده میکنند.

داشتن یک حافظه عالی یک مهارت است.

این مختص عده کمی از مردم نیست.

تصویر سازی ذهنی برای تقویت حافظه

ممکن است حین پاسخ دادن به سوالات یک امحان به خود بگویید من دقیقا میدانم که جواب این سوال در کدام صفحه از کتاب است اما نمی توانم محتوای آن را به خاطر بیاورم.

وقتی رمان یا داستان می خوانید چه اتفاقی می افتد؟

شما در ذهن خود تصاویری همچون فیلم در ذهن میسازید.

اینطور نیست؟

شما تصویرسازی میکنید و از خلاقیت استفاده میکنید.

به همین خاطر داستان در ذهن شما می ماند.

اگر از مطالعه کتابی خیلی لذت برده اید به خاطر این است که تخیلتان را به طور طبیعی فعال کرده اید.

به عبارت دیگر چنان درگیر شده اید که دوست ندارید فیلم ذهنی خود را خاموش کنید.

حافظه شما مانند یک نمایشگر است.

آن اطلاعات را نمایش میدهد.

اما مغز باید اطلاعات مرده را به تصاویر و ایده ها تبدیل کند.

اگر از این مساله آگاه شوید و بر آن تسلط پیدا کنید، هر کلمه را به یک تصویر تبدیل میکنید.

مغز شما تصویر را دوست دارد.

بدون تصویرسازی، مطالعه واقعا بی ارزش و خسته کننده است.

اگر مطلبی را بشنوید سه روز بعد فقط 10 درصد از آن را به یاد خواهید آورد.

اما اگر برای آنچه شنیده اید تصویرسازی کنید، 65 درصد آن را به یاد خواهید آورد.

فراموش نکنید که تصویر سازی ذهنی یک امر آموختنی است نه استعداد ذاتی.

هرچه بیشتر اطلاعات را به تصاویر ذهنی تبدیل کنیم، بیشتر میتوانیم به یاد بیاوریم.

شما باید از حواس پنج گانه خود برای معنادار کردن اطلاعات استفاده کنید.

حواستان را به کار بگیرید تا بیشتر تجربه کنید.

در نتیجه بیشتر به یاد خواهید آورد.

حواس پنج گانه کمک میکند جهان را به صورت ذهنی بازسازی کنیم.

پس از حواس خود استفاده کنید.

قسمتی از کتاب: حافظه نامحدود / نویسنده: کوین هورسلی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن حسینی